Onze pijlers & tips

TRAINING

Binnen krachtwereld.nl staat training centraal. Afhankelijk van jouw doelstellingen en of behoefte kiezen we samen, welke training het best past bij jou. Over het algemeen staat krachttraining, en cardiovasculaire training centraal. Dit kunnen wij op verschillende manieren toepassen. Je krijgt een persoonlijk trainingsplan dat gericht is op jouw vertaalslag naar je doelstelling.

Tip 1. Ga alsjeblieft aan de slag met..
krachttraining. Er is een reden waarom wij geloven in wat we doen en in wat we met elkaar als team voor onze klanten betekenen. Creëer in elke training een goede basis van progressieve belasting zodat je jouw lichaam constant voorziet van een nieuwe prikkel.
Tip 2. Onze voorkeur heeft een volwaardig..
trainingsprogramma waarin veel voorkomende spiergroepen aan bod komen. Je lichaam is niet voor niets één geheel. Zorg dat deze spiergroepen elkaar uit kunnen dagen en sterker kunnen maken zodat ze op langer termijn, nog beter kunnen samenwerken. In welke oefening dan ook.
Tip 3. Vergeet oude blessures nooit...
Ga zorgvuldig en stap voor stap te werk als het gaat om jouw persoonlijke (medische) amnese. Wat voor de één een licht gewicht is, kan voor jou zwaar aanvoelen. Geef jezelf de tijd om eerst je techniek onder controle te krijgen en bewegingen foutloos uit te voeren, vóórdat je je focus verlegd naar de gewichten die je daadwerkelijk wel of (nog) niet kunt tillen.

VOEDING

Zonder juiste voeding, is resultaat vaak onbereikbaar. Middels onze tools helpen we jou om bewustere keuzes te maken. We kunnen met je meekijken, zodat we je op elk moment (ook online) kunnen begeleiden.

Tip 1. Als je wilt afvallen, aankomen, jezelf fitter..
wilt voelen of meer uit je voeding wilt halen ….. pas je voeding aan! Sta open voor optimalisatie. Begin met ons bij de basis: de energiebalans, macronutriënten, micronutriënten, vitamines en mineralen. We hebben een hele (wetenschappelijk onderbouwde) database met kennis in huis, onze diëtiste Dewika. Maak gebruik van haar. Er bestaat immers niet voor niets een Hbo-opleiding Voeding & Diëtetiek. En ook wij, hebben niet voor niets een Hbo afgestudeerde diëtist in ons team zitten.
Tip 2. Wat de wereld (en met name internet ook zegt) er bestaan geen..
dikmakende of slankmakende voedingsproducten! Je lichaam handelt zelf op basis van macronutriënten. Jouw koolhydraat-, eiwit-, vet-, vitamine- en mineraalinname bepaalt wat er gebeurt met jouw lijf. Stop met het Googlen naar of het volgen van welke voedingshype dan ook en ga terug naar de basis: logisch nadenken. Je hoeft je lichaam niet te detoxen als daar geen medisch advies voor is. Je eet geen batterijen. Toch?

HERSTEL

Herstel is een verzamelnaam voor meerdere vormen van herstel. Zo heb je actief én passief herstel. Binnen onze onderneming is het afhankelijk van de persoon hoe wij jou coachen in jouw herstel. We geven je handvatten mee om de hoeveelheid rust tijdens en tussen je trainingen toe te passen of bijv. na of voor een training.

Tip 1. ONTSPANNING IS BELANGRIJKER DAN INSPANNING. Nu hoor ik je bijna denken..
“neeheeee” Maar helaas is het zo. Je kunt zorgvuldig eten, elke dag trainen en alles geven voor het bereiken van je doelstelling maar op langer termijn zal resultaat alleen plaatsvinden mits je ook ontspant. Je lichaam doet pas wat met de juiste voeding als je energiebalans klopt. Je lichaam doet pas wat met toegediende prikkels als het de tijd krijgt om te herstellen.
Tip 2. De makkelijkste manier van bijv. afvallen is..
genoeg drinken (vanwege je afvalstofafvoering) en genoeg slapen. Slaap is de ondergewaardeerde succesfactor voor het bereiken van veel verschillende doelstellingen. Maak van je slaap een prioriteit! Op hoeveel slaap ga je goed? Wat als je teveel slaapt? Kom je goed in slaap of is het slim om je melatonine spiegel eens in kaart te brengen? Zet niet alleen je wekker als je op moet staan, zet hem ook eens op het tijdstip dat je eigenlijk naar bed zou moeten (willen). Slaap is belangrijk, onderschat dat niet.

BENIEUWD WAT WIJ VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN?

Klik hier voor ons prijsoverzicht

GEDRAG

Stel je eens voor dat je de komende 2 weken niet je tanden mag poetsen? Hoelang hou je dit vol? En als je dit volhoudt.. lukt je dat dan gelijk 2 weken of val je terug?
Tijdens jouw traject binnen krachtwereld.nl maken wij jou bewust van je oude gewoontes en leren we je hoe je deze kunt vervangen door nieuwe gewoontes, die uiteraard passen bij jouw leven en levensstijl. Zodat aangeleerd gedrag (bijv. tandenpoetsen) doorbroken kan worden.
Op deze manier leer je zelf de juiste keuzes te maken, ook op de lange termijn.

Tip 1. Verander alsjeblieft niet alles in één keer. Van 0 km/pu naar 100 km/pu wilt iedereen, maar hoe effectief is het op langer termijn?..
Veel gewoontes zijn hardnekkig en daardoor lastig te beïnvloeden, laat staan definitief te veranderen. Ga stap voor stap te werk, erg saai maar op langer termijn het meest effectief en daardoor, beloven wij; het meest efficiënt!
Tip 2. Misschien wil je dit liever niet horen, maar..
de kans dat (ook jij) een terugval krijgt is niet uitgesloten. Een terugval zelf is niet erg – mits dit ‘voorbereid’ gebeurt. Streven naar perfectie, zonder voorbereiding voor falen en terugvallen is een wedstrijd die je nooit zult winnen. Hoe hard wij je ook zullen aanmoedigen en hoe gemotiveerd je ook bent.. onmacht wint altijd. Misschien niet nu, misschien niet morgen, volgende week of volgende maand.. maar onmacht wint uiteindelijk een keer. De grote hamvraag die je jezelf moet gaan stellen, is wat als onmacht op de loer ligt? Wat als je een terugval aan ziet komen of merkt dat je aan het terugvallen bent? Wat worden dan jouw afspraken met jezelf en wellicht met ons? Denk na over falen en terugvallen. Want de val zelf is niet de oorzaak van gebrek aan resultaat op langer termijn, dat ben jij.
Tip 3. De ontbrekende tip voor (vrijwel alles wat je doet) is..
de kracht van herhaling. Gewone dingen ongewoon goed doen. Vind structuur in hetgeen dat je wilt bereiken. Welke gewoontes wil je aanpakken? Welke wil je houden en welke hoeven alleen maar een beetje bijgeschaafd te worden? Blijf in het aanleren van nieuwe gewoontes dicht bij jezelf. Wat werkt voor jou, hoeft niet voor een ander te werken. Maar als het werkt, pas het toe. Elke dag opnieuw. De kracht van gewone dingen ongewoon goed doen, zit hem in herhaling. Consistentie is niet voor niets de sleutel tot succes.
Tip 4. Dit wil je niet horen, maar..
trek er maar gerust een paar jaar voor uit om jouw doelstelling te behouden. Je doelstelling behalen is 1 ding, maar om je gewenste resultaat te kunnen behouden is twee. Eer eerlijk is eerlijk, de praktijk wijst dit uit. Een doel hebben is niet moeilijk, een doel bereiken wordt lastiger maar een doel vasthouden? Met de realiteit dat leven heet – en elke dag om de hoek komt kijken, is een andere uitdaging. Het is niet onmogelijk! Maar het kost tijd. Veel tijd en onze gouden tip hiervoor – is neem daarvoor de tijd!

COACHING

Binnen krachtwereld.nl heb je de mogelijkheid om 24/7 begeleiding te ontvangen. Zowel online als offline. Onder het kopje TOOLS kun je daar meer over lezen. We zijn te bereiken via WhatsApp, Messenger, Instagram, Facebook, LinkedIn, SMS en telefonie. We zorgen dat we bereikbaar zijn voor jou.